gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Helgens omsorg

Publicerad 2013-10-05 09:15:00 i Mat och dryck

 

Helgen har äntligen kommit och med den en bra möjlighet att lägga lite mer omsorg i det man gjort hastigt och stressat under veckan. Alla har vi några dåliga samveten som bortprioriterats i veckostressen, man kanske inte hunnit hålla sig ajour med nyheterna, skippat de där träningspassen, eller något annat liknande.

För min del handlar det faktiskt om frukost, eller rättare sagt: lite frukostlyx och lugn. Vardagar slänger jag i mig lite yoghurt på fem-tio minuter medan jag läser morgonnyheterna på webben, helt utan njutning och omsorg. Detta är såklart ingen idealisk lösning, men tiden räcker helt enkelt inte till och jag tycker redan att jag stiger upp för tidigt.

Helgen är därför en god möjlighet att lägga lite mer kärlek och omsorg på det jag äter och att avnjuta frukosten i lugn och ro. Normalt blir det då en skål yoghurt med hackad banan och rivet äpple med russin ovanpå. Till detta brukar jag äta någon form av varmt bröd. (Tyvärr är det sällan jag har orken, ens på helgen, att ställa mig och baka scones eller dylikt medan magen kurrar.)

Tyvärr kom jag på att jag kanske borde ha en bild på härligheten först efter att jag ätit upp.

/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela