gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Observationer

Publicerad 2013-12-05 09:20:55 i Stil, kläder och skor

 (Något liknande dessa skor förhöjde min tunnelbaneupplelvelse.)


Ibland gör man både märkliga
och glädjande observationer ute i den så kallade verkligheten. Denna morgon såg jag, på tunnelbanan, bland annat två män med bruna doublemonstrap-skor. Jag kan faktiskt inte erinra mig när jag senast såg en man som alls bar så vackra skor och det gjorde mig minst sagt glad.

Utöver detta såg jag faktiskt häromdagen en blind man (med glasögon, käpp och hela paketet) som var långt mer välklädd än jag själv ens kan hoppas att vara om jag maximerar en enda outfit med mina nuvarande medel. Troligen har han någon som klär honom, men kontrasten var ändå riktigt skön mot de svarta glasögonen i höstmörkret och blindkäppen som vaggade fram och tillbaka.

Man får helt enkelt försöka att fokusera på det vackra i vardagen när allt annat är så tråkigt och grått runt omkring oss. En liten känga måste jag dock få ge en yngre herre som hade så mycket vax i håret att hans huvud var klart blankare än mina nyputsade skor. Måtta är ofta ett honnörsord.

/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela