gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Ambitionen att skriva

Publicerad 2013-11-27 16:07:36 i Allmänt

 (Riktigt såhär kanske det inte ser ut längre, men ni förstår principen)


Jag tror att väldigt många av oss
går runt med tanken på att man borde skriva något ordentligt förr eller senare. Det finns ju trots allt ett talesätt som går ut på att var och en av oss har minst en roman i sig, och personligen är jag inget undantag från denna dröm. Det har dock ofta känts som att det är svårt att hitta tiden och inspirationen att skriva, eller jag trodde det i alla fall tills nu. Idag satt jag nämligen och säkerhetskopierade mina bloggtexter och började att sammanställa och räkna hur mycket text det egentligen rörde sig om.

42 984 (!) ord har jag lyckats producera och publicera sedan den första oktober, ett snitt på 741 ord om dagen ungefär.

 Normalt är jag inte särskilt skrytsam av mig, men den här gången tänker jag förtränga jante och erkänna att jag är lite imponerad av denna bedrift. Omräknat till pocketsidor skulle detta motsvara ungefär 100 sidor, kanske är den där boken inte en omöjlighet på sikt.

/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela