gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Farväl, i alla fall tills vidare

Publicerad 2013-12-12 13:15:49 i Allmänt

Jag tänkte bara passa på att säga att jag ämnar sluta med mitt bloggande, i alla fall tills vidare. Under de senaste dagarna har jag gjort en liten översyn över mina måsten och vad jag faktiskt vill och resultatet var ganska entydigt: jag har tagit på mig en massa måsten vilket gör mig mer stressad än de bidrar positivt till mitt liv. Till exempel har jag nog lagt i genomsnitt 30 minuter om dagen på att driva denna blogg, tid som jag nog egentligen borde ha lagt på att hitta balans i mitt i övrigt späckade liv.

Att jag slutar skriva här är såklart inte slutet på min strävan mot att bli en sann gentleman, det handlar snarare om att jag omprioriterar min tid så att jag inte har ännu ett måste i att behöva producera och publicera material.

Bloggen blev tyvärr inte något långvarigt projekt, men jag vill tacka alla er som läst. Det har glatt mig att ni har velat vara med på min resa.

/G

Kommentarer

Postat av: Katten

Publicerad 2013-12-12 16:00:47

Buuuuu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela