gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Homage till drönarna!

Publicerad 2013-10-04 11:21:00 i Stil, kläder och skor

Ära de som äras bör brukar det heta, och därför vill jag slå ett slag och göra lite reklam för följande fantastiska blogg: www.thedronesclub.nu. Med tanke på att det är en av Sveriges största bloggar har ni förmodligen kommit i kontakt med den förut, men jag anser ändå att jag är skyldig skribenterna där att pusha lite extra för det de skriver.

Varför kan man fråga sig? Jo, för det var nämligen TheDronesClub som fick igång mitt eget stilintresse för något år sedan. Visst, jag hade väl försökt klä mig snyggt innan, men det är svårt att utföra något korrekt utan att inneha kunskapen bakom. Denna kunskap kunde jag i stora drag förvärva genom TheDronesClub med hjälp av den nyfikenhet bloggen väckte. Även om jag inte håller med om allt de skriver, eller annat än drömmer om att befinna mig på samma nivå stilmässigt, så är bloggen en källa till outsinlig glädje och inspiration.

Fokus i TheDronesClub ligger på den yttre aspekten i gentlemannaskapet, d.v.s. klädseln, medan jag föersöker att skriva minst lika mycket om det inre, d.v.s. kunskaper i annat, likväl som hyfs, etikett och ekonomi. Därför känns det som att dessa två bloggar kan samexistera, även om det vore förmätet av mig att jämföra mig med en sådan populär och väletablerad blogg som Drönarklubben.

Således vill jag säga tack till herrarna på TheDronesClub. Måhända kommer dessutom några av er läsare att uppnå samma glädje som jag upplevde när jag först klickade mig in på Drönarklubben och insåg att det faktiskt fanns andra likasinnade därute.

/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela