gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Uppdateringar och Loake-visning på g!

Publicerad 2013-10-10 12:56:12 i Stil, kläder och skor

 

 (Loake-visning, julafton för den som vill ta steget över till randsydda skor)

Som en kort uppföljning på gårdagens inlägg (det om att jag blev utsatt för ett försök till lurendrejeri av några skomakare) vill jag bara passa på att berätta att skorna stod kvar även idag. Den mystiske ”spekulanten” som varit sååå(infoga lagom mängd å:n till) såld på skorna hade alltså inte kommit tillbaka för att köpa dessa, alternativt, ens någonsin funnits. Teorierna härom går isär. Jag blev dock till den ringa grad irriterad av försöket att jag inte ens kilade in i butiken ifråga idag utan slängde endast en blick in genom dörren. Således inget Loake-köp därifrån.

Jag har dock andra och betydligt gladare nyheter att skriva om idag!  Imorse inkom ett litet tips från en av mina bästa vapenbröder i stilintressets tjänst: Loake har ett event hos Jupiter i Sturegallerian nästa fredag (den 18:onde).

Vad skulle kunna passa bättre som en afterwork på fredagen än att gå på visning, se Loakes senaste kollektion och dricka ett glas bubbel (vilket förmodligen är det som serveras)? Dessutom utlovas fina erbjudanden, vad som avses därmed kan man blott spekulera i.

Här finns mer information om eventet: http://www.jupiter.se/index.php/articles/entry/vaelkommen_pa_en_kvaell_foer_den_kraesne_skoaelskaren/

Med tanke på att Loake-skor ur 1880-kollektionen säljs för runt 2000 kronor i England borde det finnas bra med utrymme för ”rea-priser” under den svenska prisnivån på 2400-2500 kr i alla fall. Den som lever får se, men den som inte är där missar hela kalaset.

/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela