gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Kom ur skogen och in i matchen.

Publicerad 2013-10-02 08:09:00 i Stil, kläder och skor

 
Halva Sverige verkar ha svårt att släppa militärtjänstgöringen(?). Bara på vägen till jobbet idag såg jag ett halvdussin personer som på olika sätt använde kamouflagekläder som ett inslag i sin utstyrsel. Min spontana fråga: har jag missat att Sverige är i krig?

Jag förstår att man använder kamouflagemönstrade kläder där det behövs, d.v.s. under jakt eller om man bär det medan man gör militärtjänst. Men kamouflage i en urban miljö ser, enligt mig, bara märkligt ut. Det verkar dock som att denna typ av utstyrsel åter igen blivit ”trendigt” (blotta ordet ger mig rysningar). Värst av alla torde Zara (som annars brukar göra fina kläder)  vara med detta hemska tillskott: 





Bild 1 av SLIPS KAMOUFLAGE från Zara









(och nej, det är inte stiligare bara för att kamouflaget är blått eller rött i färgskala).

Lämna kamouflaget i skogen där det hör hemma och sätt på er något vettigt istället!

/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela