gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Julafton kom tidigt i år!

Publicerad 2013-10-19 17:29:22 i Allmänt

 
(Lycka i en låda.)

Det är inte varje dag man får ett sms från posten som säger åt en att det (äntligen) är dags att komma och hämta ut ett väl efterlängtat paket. Efter min tripp till staden åkte jag således förbi det lokala uthämtningsstället och hämtade upp ett st paket från Zalando Lounge, innehållande ett antal produkter från Lacoste som jag nyligen köpt till väl rabatterade priser.

 


(Fyra pikéer och en skjorta.)

Jag kan rapportera att allt satt precis som det skulle förutom skjortan, som av denna anledning kommer att få återvända postvägen till Tyskland. Ni kanske frågar er varför jag köpt tre vita pikéer och jag förstår att det vid första anblick inte framstår som särskilt inspirerat. Det finns dock en anledning: jag har mycket V-ringade tröjor på mig och det är då perfekt att ha en vit piké under, dessutom innehar jag redan pikéer i övriga färger jag kan tänka mig att bära. Den vita pikén är också by far den mest långsidiga och passar i princip i alla sammanhang som inte kräver en formalitetsnivå som utesluter allt annat än skjorta. En av de vita är dessutom en långärmad variant och kommer att göra sig särskilt fint under de kyliga säsonger som väntar oss.

 

(Slutligen lite Lacosteporr för oss redan frälsta.)

/G

Kommentarer

Postat av: Crocodile

Publicerad 2013-10-19 17:49:39

Grrr

Svar: Väl talat: http://www.youtube.com/watch?v=FD0DKSjZaqU
G

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela