gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Gliringar

Publicerad 2013-10-24 09:00:35 i Allmänt

Jag måste göra ett kortisinlägg om en gliring jag precis fick på kontoret. Dagen till ära har nämligen tagit på mig en grå-grönrandig slips med små heraldiska symboler från Atlas Tie Design och kommentarerna lät inte vänta på sig. Nyligen sprang till exempel ekonomichefen förbi mitt kontor och när han fick se min utstyrsel utbröt han: "Både nyklippt och slips? Håller du på och söker nytt jobb?!"

Frågan är om detta är ett tecken på att arbetsplatsen är väldigt casualklädnadsinriktad, eller om jag helt enkelt inte har slips nog ofta så att mina kollegor hinner vänja sig vid tanken... Vad kan man säga, det är i alla fall lite roligt att man får reaktioner (även om inte alla är bra).

/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela