gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Frestelser

Publicerad 2013-10-08 13:01:00 i Stil, kläder och skor

Måste bestämt sluta ta promenader på lunchen, jag kommer att bli ruinerad! Sprang förbi min lokala skomakare på mina irrfäder genom staden och hittade en väldigt trevlig rea-hylla som jag noggrant inspekterade. Jag letar ju som sagt i första hand efter en ordentlig känga (men de kängor jag synade fanns för tillfället inte i min storlek) och jag gick därför över på det mer dressade sortimentet.

Det var riktigt nära att jag kom därifrån med en tan-färgad Aldwych, se bild ovan, och jag är fortfarande sugen. De 1500 kronor den kostade rabatterat kändes dock som lite mycket att slänga iväg på ett par skor som inte är de jag egentligen varken vill ha, eller behöver. Then again så såg de förbannat fina ut och satt som en smäck. Är som sagt fortfarande sugen, kanske går förbi efter jobbet och ser om de finns kvar. Ibland är man oförbätterlig.

/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela