gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Drömmar besannas (tips på hur du kan få Loake 1880-skor till reapriser)

Publicerad 2013-10-27 19:04:00 i Shoppingtips

(Som jag tjatat om dessa sötnosar de sista veckorna!)
 

Jag är väldigt medveten om att jag under de senaste veckorna i huvudsak tjatat om två saker, slipsar och Loake-skor. Särskilt har jag framhävt hur underbara Loakes Cannon från 1880-kollektionen är och nu är ett par äntligen på väg hem till mig.

Jag gjorde nyss en beställning från https://www.pediwear.co.uk på ett par Cannon, åtföljande skovårdsprodukter och en tjusig portfölj (jag fyller många stilmässiga hål samtidigt). Kickass om jag får säga det själv! Det absolut bästa är att jag kommer att få betala ca 1800 kr för skorna, (att jämföra med originalpriset på Pediwear på 2050 kr och priset i Sverige på 2400-2500 kr. Hur kommer sig då detta kan man fråga? Här kommer en steg för steg-guide till hur man ser till att få det bästa priset som går att få utan att nyttja någon rea:

1. Kolla vad skon kostar på pediwear, observera även att de har ett ”price pledge” som innebär att de matchar priset hos vilken annan websida som helst (priset räknas som skon+frakt till landet där kunden, det vill säga du, bor) och ger 5% extra rabatt om någon annan är billigare. https://www.pediwear.co.uk/pricewatch.php


2. Skicka ett mail till den Malaysiska skosidan Plal.com och se vad de tar för sina Loakeskor+frakt till Sverige. (troligen är detta ett betydligt lägre än det pediwear har.) http://plal.com/store/index.php?page=contact-us

3. Kontakta pediwear via deras webformulär och hänvisa till priset hos Plal.com. (Här kan det krävas att du vidarebefordrar e-mailet från plal.com om de ifrågasätter, detta i och med att Plal.com inte har priser öppet på sin hemsida, så var det i alla fall för mig)

4. Få ett löfte från pediwear om rabatt enligt deras price plegde.

5. Köp dina grovt rabatterade Loake-skor

6. Var lycklig

(Fördelen med att köpa från Pediwear istället för direkt från Plal.com är att Pediwear har sin hemkomst inom EU vilket innebär att man slipper betala tull på försändelsen.)

Jag kan knappt vänta tills paketet äntligen landar på svensk mark. Tyvärr kommer jag nog att få ge mig till tåls ända till i vår innan jag äntligen kan få bära mina nya cannons (med tanke på väta och väder), men det kanske är lika bra det. Ett par skinnskor ska helst inte bäras mer än varannan dag på grund av att de måste hinna torka (gäller alla typer av skor), således har jag nu tid på mig att samla ihop till ytterligare ett par randsydda skor innan det på allvar blir relevant att skifta. Dessutom måste jag köpa på mig ett gäng schyssta skoblock innan skorna kan börjar nyttjas.

Ett par skor kräver dock en hel del kärlek och omvårdnad utöver vila och skoblock (och hittills har jag, till min stora skam, använd rätt så alldagliga skovårdsprodukter). Nedan kan skådas att jag dock inte snålat när det kommer till att ta hand om mina nya älsklingar.

Kanske är det lite överdrivet med dubbla borstar för tillfället, men det var så billigt att jag tänkte att man lika gärna kunde bunkra upp inför framtiden. Var gentleman behöver hurusom inneha ett ordentligt skovårdskitt. Måhända borde jag nu odla min icke alltid så händiga sida genom att konstruera en tjusig låda att förvara allt detta i.

/G

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela