gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Dressed for success

Publicerad 2013-10-03 07:27:00 i Allmänt

I ett tidigare inlägg skrev jag om vikten av att klä sig rätt för att andra ska ta en på större allvar och om hur rätt kläder skänker pondus i mängder. Idag är en sådan dag då jag har behov av lite extra auktoritet.

Idag ska jag iväg på styrelsemöte för det bolag jag arbetar i. På plats kommer att vara 10-12 VD:ar (som jag tidigare aldrig träffat) från några riktigt stora bolag. Jag ska föredra ett och annat ärende för dessa personer, vilket i nuläget känns lite pirrigt. Detta är en kanonchans för mig att göra ett vettigt intryck och sprida mitt namn lite i de här kretsarna, således suit up!

Kostym är det ultimata plagget när det kommer till auktoritet, förutom att man helt fysiskt ser större ut, så finns det inget plagg som är lika bra på att få bäraren att skärpa sig. Man rätar obemärkt på ryggen, hållningen blir bättre etc.

Dagen till ära bär jag en mörkblå kostym och en vit och blå-randig skjorta. Någon bild hinner jag inte slänga upp nu, eftersom jag då riskerar att bli försenad (vilket skulle vara ett dråpslag vid ett så viktigt tillfälle som detta).

Således hörs vi förmodligen först ikväll, under dagen lär jag vara upptagen med viktigare saker än bloggande.

/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela