gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Att skriva anonymt

Publicerad 2013-10-03 19:27:00 i Allmänt

 
En och annan av det fåtal som har hittat till denna (än så länge obskyra) blogg kanske undrar varför jag skriver anonymt. Frågan kan uppkomma om jag verkligen är den jag utger mig för att vara, eller om jag helt enkelt sitter och ljuger ihop alltihopa.


Förklaringen till att jag känner ett behov av ett visst mått av sekretess är egentligen ganska simpel: Anonymiteten finns till utav både respekt för min arbetsgivare och respekt för mig själv.

Om jag gick ut med namn och bild här så skulle förmodligen 99,9% av er inte ha en aning om vem jag var, men den där sista lilla biten folk, som förknippar mig med min yrkesroll, skulle måhända undra om de åsikter jag publicerar här (t.ex. i politiska frågor) är representativa för min arbetsgivares.

Bedriver jag en blogg vill jag kunna uttrycka mina tankar, känslor och tala fritt till hundra procent, utan begränsningar. Det kan jag inte, med gott samvete och helt avslappnat, göra ifall jag går ut med namn och bild. Således denna slöja av sekretess.

(och vad kan illustrera denna mentala maskering bättre än den belevade gentlemannen V:s mask från V for Vendetta?)
/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela