gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Pediwear sätter ribban! (och jag undrar om ens Sjöberg skulle kunna ta sig över)

Publicerad 2013-11-06 19:48:17 i Shoppingtips

 (Dat Size! En imponerande bastant låda har landat hemma hos mig!)


Som jag talade om i ett tidigare inlägg idag har alltså äntligen mina saker från www.Pediwear.com kommit (väntan har varit kort men intensiv) och dagens inlägg kommer att bli ett epos i skoporr och kärleksförklaringar till Pediwear och Loake (det vill säga, ungefär det jag brukar syssla med).

Lådan var, som ni kan se på bilden ovan, en tämligen bastant historia och detta var inte särskilt konstigt med tanke på allt jag beställt. Med bultande hjärta började jag packa upp alla mina nya saker och med skräckblandad förtjusning kontrollerade jag om något var skadat. Allt var i perfekt skick och jag glädjen var stor. Således, nedan presenteras mina fynd:

 (Gedigen portfölj i mörkt läder, ursäkta den halvdana bildkvalitén)

Portföljen var både fantastiskt stilig och betydligt mer gedigen än jag hade förväntat mig, jag blev helt ärligt klart positivt överraskad. Gissningsvis går en portfölj i liknande utförande och kvalité i Sverige på över 3000 kr, men Pediwear försålde mig detta underbara ting för kring tusenlappen. I och med att jag beställde den tillsammans med mina skor slapp jag även att betala frakt, tack för det! 40cm (längd) x 31cm (höjd) x 16cm (bredd) är måtten på den för den som undrar. Jag kan även intyga att det band som genom sina mässingdetaljer går att fästa i portföljen för att omvandla den till axelväska även det är i läder. I Sverige förekommer det ofta band av tyg till läderportföljer, men här har man verkligen inte snålat in! Portföljen var dagens positiva överraskning och jag fullkomligen älskar den! Dessutom fyller den ett stort gapande hål i min garderob, något som såklart gör den ännu mer efterlängtad! (Ärligt talat sitter jag nästan och funderar på att beställa också ett svart exemplar som en tidig julklapp till mig själv.)

 (Äntligen finns dessa konstverk hemma hos mig)

Vidare till skorna, den egentliga orsaken till min beställning från www.pediwear.com och dagens huvudnumr. Bruna Loake Cannon från 1880-kollektionen, mina första randsydda skor och en dröm som går i uppfyllelse. Jag visste att de var fantastiskt snygga, satt perfekt på mig och att de har hyllats för sin goda kvalité, hur skulle jag kunna bli överraskad? Vad jag inte visste var exakt hur mycket Pediwear skämmer bort sina kunder. Inte bara fick jag de underbara skorna och den obligatoriska skopåsen från Loake med, utan Pediwear skickade även med ett skohorn, en burk av sitt eget skovax och ett för hand undertecknat brev till ”Mr. G” som utlovade 15% rabatt på mitt nästa Loake-köp hos dem. Måste jag skriva att jag älskar Pediwear eller framgår det med all tydlighet mellan raderna? Det är så små detaljer det handlar om, men jag som kund blir helt fantastiskt glad över dessa saker och jag kan lova att svenska återförsäljare har både ett och annat att lära från sina brittiska kollegor som Pediwear sätter ribban!

 (Borstar, tvål, renovateur, skokräm, puts)

Utöver skorna hade jag även beställt en rad prisvärda skovårdsprodukter (dessa hade nog kostat närapå det dubbla om de köptes i Sverige) och ett bra emballage i kartongen hade sett till att allt var helt. Inget att anmärka på här och jag kan gladeligen säga att jag nu lagt den första grunden till mitt eget skovårdskitt.

Jag har nu skrivit en hel del gott om Pediwear... och det tänker jag att fortsätta med! Hylla den som hyllas bör brukar jag säga så here goes: Leveranstiden (8 dagar från beställning till min dörr, från England till Sverige), smått fantastisk och faktiskt bättre än många svenska e-handelsbolag! Dessutom har alla jag pratat med, från kundtjänst till försäljare på Pediwear, varit fantastiskt trevliga och verkligen behandlat mig med en tillbörlig respekt jag i princip aldrig möter bland svenska försäljare! De har verkligen fått mig såld och jag kommer att köpa mina framtida randsydda skor av dem med, det kan jag lova.

Ärligt talat vet jag inte om jag skulle kunna vara gladare just nu. Pengar kan inte köpa lycka, men pengar kan köpa randsydda skor och bruna läderportföljer och det är trots allt nästan samma sak!

/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela