gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Maskeradutklädnad

Publicerad 2013-11-03 15:02:14 i Allmänt

                                                                                                                                                               Som utlovat kommer här en bild på helgens maskerad-outfit. Jag satsade på en modern tappning av den klassiska pestdoktorn (mask och hatt). Utklädnaden består av en svart skjorta, svart/svart-randig slips, svart kostym och svart hatt. (Jag ångrar nästan lite att jag inte spraymålade masken svart den med, men jag var ändå rätt nöjd med resultatet.) Jag kan lova att jag fick en och annan blick när jag tog mig till och från maskeraderna klädd såhär. Det var även minst sagt trevligt att få ta ut den höga hatten på en svängom.


/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela