gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Länktips: Herrskobloggen

Publicerad 2013-11-11 19:34:00 i Stil, kläder och skor

 Om ni är den typen av människa som har tid över för lite kultiverad läsning annat än endast min egen blogg vill jag passa på att varmt rekommendera er följande sida: http://herrskobloggen.blogspot.se/. Mannen som driver bloggen verkar väl bevandrad i skornas värd (pun intended) och har flertalet nyttiga inlägg om vilka skodon som passar till olika formalitetsnivåer och hur man skiljer på olika skomodeller (något att nörda ner sig ordentlig i det vill säga).


Innan man börjar läsa ska man dock vara medveten om att han befinner sig på en skomässig nivå som är skyhögt över i alla fall alla människor jag känner. Han billigare randsydda skor, däribland mina nyinförskaffade 1880 Loakeskor, som rena rama budgetvarianten av de skodon han normalt ikläder sig. Således är de flesta skor som visas utanför prisklassen för oss vanliga dödliga, men det hindrar en ju inte från att titta, dregla och ta inspiration till att leta liknande designer i mer moderata prisklasser. Måhända är det bland made-to-order-skorna man tillslut hamnar eftersom saker har en tendens att eskalera över tid.

Hurusom, håll till godo!

/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela