gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Avslappning och eskapism

Publicerad 2013-11-12 19:46:26 i Filosofi

 


Det är viktigt att komma ihåg att
koppla av i vardagen även om man känner att man har mycket som man vill hinna med att göra. Jag själv kan ibland bli stressad över allt jag vill göra på en dag och 24 timmar räcker sällan till på ett vettigt sätt när man har ett sådant stort sömnbehov som jag. För att koppla av spelar jag gitarr och jag brukar säga att det är min bästa meditation. Ge mig tio minuter med en gitarr när jag kommer hem sur och tvär efter att ha suttit i kollektivtrafiken på vägen hem från jobbet och alla spänningar har släppt. Efteråt är jag som en ny människa och kan ta tag i resten av dagens uppgifter.

/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela