gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Slipsregnbåge

Publicerad 2013-10-22 17:36:37 i Stil, kläder och skor

(Somewhere over the rainbow... nja, inte riktigt eftersom några färger ännu saknas!)

I och med mitt senaste slipsinlägg kom jag på att det kanske kunde vara trevligt att visa de slipsar som jag faktiskt redan innehar också. (Och ja, jag inser att jag är skadad, beroende, kalla det vad ni vill.) Om ni undrar varför det finns en uppsjö av svarta slipsar som ser i det närmsta likadana ut så är det för att jag en gång drog den slipsmässiga motsvarigheten till lottovinsten på MQ. Jag var där för att köpa inhandla en annan slips på rea och när jag väl kom till kassan visade den ängel som stod där och tog betalt att han, bakom disken, hade en låda med förra årets modeller (i princip kasserade i denna modefixerade värld) som jag kunde få köpa för en 20:a styck. Sagt och gjort jag rensade såklart lådan och därav överskottet på svarta slipsar.

Ibland ska man ha tur, inte sant?

/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela