gsomigentleman.blogg.se

Min dagliga jakt på gentlemannaidealet. Inlägg om stil, vett och etikett, filosofi - allt du behöver för att bli en gentleman (samt privatekonomi för hur man bekostar kalaset).

Kurs, skinvård och Svansjön i ett enda inlägg

Publicerad 2013-11-13 18:56:26 i Allmänt

 (Ett nytt hat- eller kärleksobjekt? Vem vet förrän man har provat.)


Idag har varit en lång dag och
jag har varit iväg på kurs och rådbråkat min hjärna med en massa juridiska frågeställningar. Det har varit utvecklande, men också uttröttande kan jag lova. Detsamma kommer även att gälla för morgondagen och därför blir det lite inläggsbrist för tillfället, eventuellt kanske jag tar mig samman och skriva något till senare ikväll.

En sak som jag förövrigt själv ämnar sysselsätta mig med ikväll, och som jag vill påminna er om, är att ta hand om mina skinnprodukter. Skor är tämligen naturligt att man både tvättar och putsar, men det är lätt att glömma bort att till exempel handskar och väskor också mår bra av lite kärlek mellan varven. Personligen sitter jag och ger min portfölj ett extra lager smörj inför den planerade debuten på fredag.

Varför just på fredag tänker ni? Jag ska faktiskt iväg en sväng till operan och se Svansjön tillsammans med min förtjusande flickvän och hennes minst lika förtjusande moder. Detta är något jag sett fram emot en hel del och upplevelsen ska förhoppningsvis hjälpa till att fylla den gapande lucka i min bildning opera och balett är.

Något som förmodligen inte undgått någon av de av er som läser denna blogg är att jag läser en hel del och anser att detta är ett bra sätt att bilda sig. Detta är dock såklart inte det enda och det finns många områden som är värda att utforska, däribland en hel del former av kultur. Således är jag smått extatisk över att äntligen få detta gjort! Jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig, men jag försöker att gå in fördomsfritt i dett hela och så får vi se om det är något som kan uppskattas. Redan nu är jag dock exalterad över möjligheten att klä upp mig lite extra. Fancy Friday is coming to get you!

/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

G

24 år - gentleman in the making.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela